Algemene voorwaarden voor consumenten

Algemene voorwaarden van handelsonderneming Canna b2b, s.r.o., met maatschappelijke zetel te Žižkova 708, Příbram II, 261 01, Tsjechië, ID: 02023024, BTW: CZ02023024, geregistreerd onder dossiernummer C 214621 in het Handelsregister dat wordt bijgehouden door de Gemeentelijke Rechtbank in Praag (hierna de "Verkoper"), voor de verkoop van goederen en de levering van diensten aan natuurlijke personen - consumenten (hierna de "Koper") via de online winkel die wordt beheerd door de Verkoper op het internetadres www.cannabizoo.com (hierna de "AV-C" genoemd).

 

I. Inleidende bepalingen

1. AV-C regelen de wederzijdse rechten en plichten van de contractpartijen die ontstaan in verband met of op basis van het koopcontract of het dienstencontract (hierna het "Contract") dat is afgesloten tussen de Verkoper en een natuurlijke persoon - consument door middel van de e-shop van de Verkoper. De Verkoper exploiteert de e-shop op het internetadres www.cannabizoo.com via de webinterface (hierna de "E-shop Webinterface").

2. GTC-C regelen verder de rechten en plichten van de contractpartijen bij het gebruik van de website van de Verkoper gelegen op www.cannabizoo.com   (hierna de "Website") en andere gerelateerde rechtsbetrekkingen.

3. AV-C zijn niet van toepassing in gevallen waarin de persoon die van plan is goederen te kopen of diensten te vragen van de Verkoper handelt in het kader van zijn of haar bedrijfsactiviteiten bij het bestellen van de goederen of diensten of indien de persoon een rechtspersoon is. In dat geval is het gesloten Contract onderworpen aan de Algemene Handelsvoorwaarden voor Zakelijke Relaties met Natuurlijke Personen - Ondernemers of Rechtspersonen, die hier te vinden zijn.

4. In de Overeenkomst kunnen afwijkende bepalingen van de AV-C worden overeengekomen. Afwijkende bepalingen in het Contract hebben voorrang op de bepalingen van AV-C.

5. AV-C maken integraal deel uit van de Overeenkomst. Het Contract en de AV-C zijn opgesteld in het Tsjechisch. Het Contract wordt afgesloten in het Tsjechisch.

6. De Verkoper kan de tekst van de AV-C wijzigen of aanpassen. Deze bepaling doet geen afbreuk aan de rechten en verplichtingen die ontstaan tijdens de geldigheidsperiode van de vorige formulering van de AV-C.

 

II. Gebruikersaccount

1. Kopers die zich hebben geregistreerd op de Website hebben toegang tot hun gebruikersinterface. De Koper kan goederen of diensten bestellen via zijn of haar gebruikersinterface (hierna de "Gebruikersaccount"). Als de E-shop webinterface het toelaat, kan de Koper ook goederen of diensten bestellen zonder registratie, rechtstreeks vanuit de E-shop webinterface.

2. Bij het registreren op de Website en het bestellen van goederen of diensten is de Koper verplicht om alle informatie correct en naar waarheid op te geven. De Koper is verplicht om de gegevens in de Gebruikersaccount bij te werken bij elke wijziging daarvan. De door de Koper in het Gebruikersaccount en bij het bestellen van de goederen of diensten verstrekte gegevens zullen door de Verkoper als juist worden beschouwd.

3. Indien de Koper gegevens invult over een rechtspersoon (handelsnaam, bedrijfsidentificatienummer en fiscaal registratienummer), zal de Verkoper het handelen van de Koper beschouwen als gedaan namens die rechtspersoon en de bestelling van de rechtspersoon behandelen conform lid 3 van artikel I. van deze voorwaarden.

4. De toegang tot het Gebruikersaccount is beveiligd met een gebruikersnaam en wachtwoord. De Koper is verplicht tot geheimhouding van de gegevens die nodig zijn voor toegang tot zijn of haar Gebruikersaccount en merkt op dat de Verkoper niet aansprakelijk is voor schending van deze verplichting door de Koper.

5. Koper is niet gerechtigd het gebruik van het Gebruikersaccount door derden toe te staan.

6. De Verkoper kan het Gebruikersaccount opzeggen, met name indien de Koper zijn of haar Gebruikersaccount langer dan 1 (zegge: één) jaar niet heeft gebruikt of indien de Koper zijn of haar verplichtingen uit hoofde van de gesloten Overeenkomst (inclusief AV-C) niet nakomt.

7. De Koper erkent dat het Gebruikersaccount mogelijk niet continu beschikbaar is, met name vanwege het noodzakelijke onderhoud van de hardware- en softwareapparatuur van de Verkoper of het noodzakelijke onderhoud van hardware en software van derden.

 

III. Afsluiting van het contract

1. De E-shop webinterface bevat de lijst van goederen en diensten die door de Verkoper worden aangeboden, inclusief hun prijzen. De prijzen van de goederen en diensten zijn inclusief BTW. Ze omvatten ook alle gerelateerde vergoedingen en, indien van toepassing, eventuele licentiekosten en royalty's. Het aanbod van goederen en diensten, evenals de prijzen van de aangeboden goederen en diensten, blijven geldig gedurende de periode waarvoor ze worden weergegeven in de E-shop webinterface. Deze bepaling beperkt niet de mogelijkheid van de Verkoper om Contracten af te sluiten tegen individueel overeengekomen voorwaarden.

2. Alle aanbiedingen voor de verkoop van goederen en levering van diensten die in de E-shop Web Interface worden geplaatst zijn niet-bindend en de Verkoper is niet verplicht om een Contract af te sluiten voor de verkoop van de goederen of levering van de diensten.

3. De E-shop webinterface vermeldt ook de kosten voor verpakking en levering van de goederen en diensten. Informatie over de kosten in verband met verpakking en levering van de goederen en diensten die in de E-shop webinterface worden getoond, is alleen van toepassing op goederen en diensten die binnen het grondgebied van Tsjechië worden geleverd.

4. Om de goederen of diensten te bestellen, vult de Koper het bestelformulier in de E-shop Web Interface in. In het bijzonder moeten de volgende gegevens in het formulier worden ingevuld:

  • bestelde goederen en diensten (de Koper moet de bestelde goederen of diensten in de online winkelwagen van de E-shop Web Interface "plaatsen");
  • wijze van betaling van de prijs van de goederen en diensten, gewenste wijze van levering van de bestelde goederen en diensten; en
  • informatie over kosten in verband met de levering van de bestelde goederen en diensten

(hierna gezamenlijk aangeduid als de "Bestelling").

5. Alvorens de Bestelling naar de Verkoper te sturen, wordt de Koper in staat gesteld om de gegevens die hij of zij in de Bestelling heeft ingevoerd te controleren en, indien nodig, te wijzigen; dit geeft de Koper de mogelijkheid om fouten gemaakt bij het invullen van de Bestelling te identificeren en te corrigeren. De Koper verstuurt vervolgens de Bestelling naar de Verkoper door op de knop "Verzenden" te klikken. De Verkoper zal de gegevens in de Bestelling als correct beschouwen. Na ontvangst van de Bestelling zal de Verkoper onmiddellijk de ontvangst van de Bestelling bevestigen door de Koper een bevestigingsmail te sturen naar het e-mailadres van de Koper dat in de Gebruikersinterface of in de Bestelling is opgegeven (hierna het "E-mailadres van de Koper").

6. De Verkoper heeft altijd het recht om, afhankelijk van de aard van de Bestelling (hoeveelheid goederen, omvang van de diensten, prijs, geschatte leveringskosten), de Koper te vragen om de Bestelling aanvullend te bevestigen (bijv. schriftelijk of telefonisch).

7. De contractuele relatie tussen de Verkoper en de Koper ontstaat na levering van de Orderbevestiging (aanvaarding), die de Verkoper per e-mail aan de Koper heeft gestuurd naar het E-mailadres van de Koper.

8. De Koper erkent dat de Verkoper niet verplicht is om een Contract af te sluiten, in het bijzonder met personen die eerder hun verplichtingen jegens de Verkoper aanzienlijk hebben geschonden.

9. De Koper gaat akkoord met het gebruik van communicatiemiddelen op afstand voor het afsluiten van het Contract. De kosten die de Koper maakt voor het gebruik van communicatiemiddelen op afstand in verband met het afsluiten van het Contract (kosten van internetverbinding, kosten van telefoongesprekken) zijn ten laste van de Koper.

10. Tenzij anders vermeld voor de betreffende dienst, kan de Verkoper beginnen met het leveren van de bestelde dienst, zelfs voor het verstrijken van de toegestane periode voor herroeping van het Contract.

 

IV. Prijs van Goederen en Diensten, Betalingsvoorwaarden

1. De prijs van de goederen en diensten en alle kosten verbonden aan de levering van de goederen of de verlening van de diensten in het kader van het Contract kunnen door de Koper aan de Verkoper betaald worden op de volgende manieren

  • contante betaling bij levering op de door de Koper in de Bestelling opgegeven plaats;
  • contante betaling op rekening:  IBAN: CZ73 2010 0000 0026 0256 6393, SWIFT: FIOBCZPPXXX  (voor betalingen in EUR) bij Fio Banka (hierna de "Verkopersrekening");
  • niet-contante betaling op rekening nr. 2702566390/2010, IBAN: CZ04 2010 0000 0027 0256 6390, SWIFT: FIOBCZPPXXX  (voor betalingen in CZK) bij Fio Banka (hierna de "verkopersrekening");
  • niet-contante betaling via het GoPay betalingssysteem.

2. Samen met de prijs van de goederen of diensten betaalt de Koper aan de Verkoper ook de kosten in verband met de verpakking en levering van de goederen of de verlening van diensten tegen het overeengekomen bedrag. Tenzij uitdrukkelijk anders vermeld, wordt de aangegeven prijs geacht inclusief de kosten in verband met de levering van de goederen of de verrichting van diensten te zijn, en inclusief eventuele licentiekosten.

3. Bij contante betaling of betaling onder rembours is de prijs verschuldigd bij afname van de bestelde goederen of diensten. In het geval van een niet-contante betaling is de prijs verschuldigd binnen 7 (zegge: zeven) dagen na het sluiten van het Contract.

4. Indien de Koper kiest voor een niet-contante betaling, is hij of zij verplicht het variabele symbool van de transactie te vermelden bij de betaling van de prijs van de goederen en diensten. In het geval van een niet-contante betaling is de verplichting van de Koper om de prijs te betalen vervuld op het moment dat het betreffende bedrag is bijgeschreven op de rekening van de Verkoper.

5. De Verkoper kan volledige betaling van de prijs verlangen alvorens de goederen te verzenden of de dienst te verlenen aan de Koper.

6. Eventuele kortingen op de prijs die door de Verkoper aan de Koper worden verleend, kunnen worden gecombineerd.

7. Indien het gebruikelijk is in de zakelijke praktijk of indien dit is vastgelegd in algemeen bindende wettelijke voorschriften, zal de Verkoper een fiscaal document - factuur uitreiken aan de Koper voor betalingen die zijn gedaan in het kader van het Contract. De Verkoper is BTW-plichtig. De Verkoper zal het fiscaal document - factuur uitreiken aan de Koper nadat de Koper de prijs van de Bestelling heeft betaald en zal het document in elektronische vorm naar het E-mailadres van de Koper sturen of bij de Bestelling voegen.

 

V. Terugtrekking uit het Contract

1. De Koper erkent dat overeenkomstig artikel 1837 van Wet nr. 89/2012 Sb., Burgerlijk Wetboek, zoals gewijzigd (hierna het "Burgerlijk Wetboek"), de Koper, als consument, niet kan terugtreden uit een koopovereenkomst:

a) voor het verrichten van diensten indien deze met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument zijn verricht vóór het verstrijken van de herroepingstermijn en de ondernemer de consument vóór het sluiten van de overeenkomst heeft meegedeeld dat de consument daardoor het recht op herroeping van de overeenkomst zou verliezen,

b) bij levering van goederen of diensten waarvan de werkelijke waarde gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich kunnen voordoen gedurende de bedenktijd,

c) voor de levering van alcoholhoudende drank die pas na dertig dagen kan worden geleverd en waarvan de feitelijke waarde afhankelijk is van schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft

d) voor de levering van goederen die zijn aangepast aan specificaties van de consument of die zijn gepersonaliseerd,

e) voor de levering van goederen die aan snel bederf onderhevig zijn, alsmede goederen die na de levering onherroepelijk met andere goederen zijn vermengd,

f) voor reparatie- of onderhoudswerkzaamheden die op verzoek van de consument worden uitgevoerd op een door de consument aangewezen plaats; dit geldt echter niet voor andere dan de gevraagde reparaties achteraf of de levering van andere dan de gevraagde reserveonderdelen,

g) voor de levering van goederen in verzegelde verpakking die de consument na levering heeft geopend en die om hygiënische redenen niet geschikt zijn voor retourzending,

h) voor de levering van audio- of video-opnamen of computersoftware waarvan de oorspronkelijke verpakking na levering door de consument niet is verzegeld,

i) voor de levering van kranten, tijdschriften of magazines,

j) betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding, indien de ondernemer de dienst of het goed op een bepaalde datum of een bepaald tijdstip levert,

k) die worden gesloten op een openbare veiling overeenkomstig de wet betreffende openbare veilingen, of

l) voor de levering van digitale inhoud die niet op een materiële gegevensdrager is geleverd, indien deze is geleverd met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument voordat de termijn voor herroeping van de overeenkomst is verstreken en de ondernemer de consument vóór het sluiten van de overeenkomst heeft meegedeeld dat de consument hierdoor het herroepingsrecht verliest.

2. Indien herroeping van de Overeenkomst niet is uitgesloten door het bepaalde in het eerste lid van artikel V. of om andere redenen niet mogelijk is, kan de Koper de Overeenkomst herroepen overeenkomstig het bepaalde in artikel 1829 e.v. van het Burgerlijk Wetboek binnen 14 (zegge: veertien) dagen na de dag waarop de Koper, of een door de Koper aangewezen persoon, de levering heeft aanvaard. Om aan de herroepingstermijn te voldoen, moet de kennisgeving van herroeping vóór het verstrijken van de relevante termijn worden verzonden. De Koper kan de kennisgeving van de herroeping van het Contract sturen naar het adres van de Verkoper, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, het adres van de bedrijfsvestiging van de Verkoper) of het e-mailadres van de Verkoper contact@cannabizoo.com. De Koper kan ook het voorbeeldformulier voor de herroeping van het Contract gebruiken, dat deel uitmaakt van de AV-C.

3. Als de Koper het Contract herroept in overeenstemming met de tweede paragraaf van Artikel V. van AV-C, wordt het Contract vanaf het begin geannuleerd. De goederen moeten worden teruggestuurd naar de Verkoper binnen 14 (in woorden: veertien) dagen nadat de Koper de Verkoper de kennisgeving van de herroeping van het Contract heeft gestuurd. De goederen moeten onbeschadigd en niet versleten naar de Verkoper worden teruggestuurd en indien mogelijk in hun originele verpakking. De Koper draagt de kosten voor het terugsturen van de goederen als de aard van de goederen het niet toelaat om ze via een gebruikelijke weg terug te sturen. De maximale kosten voor het retourneren van dergelijke goederen worden geschat op CZK 10.000 (zegge: tienduizend Tsjechische kronen) / EUR 400 (zegge: vierhonderd Euro).

4. Als de Koper zich terugtrekt uit het Contract in overeenstemming met de tweede alinea van artikel V. van de AV-C, zal de Verkoper de ontvangen gelden terugbetalen aan de Koper uiterlijk 14 (zegge: veertien) dagen nadat de Koper zich heeft teruggetrokken uit het Contract (in het geval van een Contract voor de aankoop van goederen uiterlijk 14 dagen na ontvangst van de geretourneerde goederen of bewijs dat de Koper de goederen heeft teruggestuurd naar de Verkoper, afhankelijk van wat zich het eerst voordoet). De Verkoper zal het bedrag terugbetalen in de vorm van een niet-contante overschrijving naar de door de Koper opgegeven rekening (tenzij de Koper een andere betalingsmethode opgeeft, op voorwaarde dat deze andere methode geen extra kosten voor de Verkoper met zich meebrengt). Het terugbetaalde bedrag omvat alle kosten voor het terugzenden van de levering naar de Verkoper (met uitzondering van extra kosten als gevolg van het feit dat de Koper een andere leveringsmethode heeft gekozen dan de goedkoopste standaard leveringsmethode die door de Verkoper wordt aangeboden). De Verkoper kan het door de Koper betaalde bedrag ook terugbetalen wanneer de Koper de goederen terugstuurt.

5. De Koper erkent dat indien de door de Koper geretourneerde goederen beschadigd, versleten, gedeeltelijk verbruikt of anderszins in waarde verminderd zijn ten gevolge van het hanteren van de goederen op een andere wijze dan noodzakelijk is om kennis te nemen van de aard en de eigenschappen van de goederen, met inbegrip van hun functionaliteit, de Verkoper recht heeft op vergoeding van de geleden schade door de Koper. De Verkoper kan zijn vordering tot schadevergoeding eenzijdig verrekenen met de vordering van de Koper tot terugbetaling van de prijs of een deel daarvan. In geval van herroeping van een Contract van diensten waarvan de uitvoering reeds is begonnen, maar nog niet volledig is geleverd, zal de Koper verplicht zijn een evenredig deel van de prijs voor reeds geleverde diensten te betalen en in geval van herroeping heeft de Koper slechts recht op terugbetaling van het resterende deel van de prijs die hij of zij voor de dienst heeft betaald.

6. Totdat de goederen door de Koper zijn ontvangen of een dienst aan hem is verleend, kan de Verkoper zich op elk moment terugtrekken uit de Overeenkomst. In dat geval zal de Verkoper de aankoopprijs zonder onnodige vertraging aan de Koper terugbetalen door overschrijving zonder contant geld op de door de Koper opgegeven rekening.

7. Indien aan de Koper een geschenk wordt gegeven samen met de goederen of een dienst, wordt de akte van schenking gesloten tussen de Verkoper en de Koper met dien verstande dat indien de Koper zich terugtrekt uit het Contract, de akte van schenking met betrekking tot dit geschenk ongeldig wordt en de Koper verplicht is om het gegeven geschenk samen met de goederen terug te geven aan de Verkoper. In dit geval behoudt de Verkoper zich het recht voor om de prijs of een deel ervan terug te betalen na ontvangst van het geschenk.

 

VI. Transport, levering van goederen en verlening van diensten

1. De wijze van levering van goederen en verlening van diensten wordt bepaald door de Verkoper, tenzij anders bepaald in het Contract. Indien de wijze van transport wordt geregeld op verzoek van de Koper, draagt de Koper het risico en de eventuele extra kosten verbonden aan deze wijze van transport.

2. Indien de Verkoper op grond van het Contract verplicht is de goederen te leveren op een plaats of overeengekomen diensten te verlenen op een plaats die door de Koper in de Bestelling is bepaald, zal de Koper de geleverde goederen overnemen of de verlening van de diensten toestaan op deze overeengekomen plaatsen. Indien de Koper nalaat de goederen bij levering over te nemen, kan de Verkoper opslagkosten ten bedrage van CZK 100 (zegge: honderd Tsjechische kronen) in rekening brengen en heeft hij tevens het recht zich uit het Contract terug te trekken.

3. Indien, om redenen aan de zijde van de Koper, de goederen herhaaldelijk of op een andere wijze dan vermeld in de Bestelling moeten worden geleverd, betaalt de Koper de kosten verbonden aan de herhaalde levering van de goederen of de kosten verbonden aan de alternatieve wijze van levering.

4. Bij het overnemen van de goederen van de vervoerder is de Koper verplicht om de verpakking van de goederen op integriteit te controleren en, indien de Koper gebreken constateert, de vervoerder hiervan onmiddellijk op de hoogte te stellen. In het geval van schade aan de verpakking die duidt op onbevoegde toegang tot de zending, is de Koper niet verplicht om de zending van de vervoerder over te nemen. Door ondertekening van de afleverbon bevestigt de Koper dat de verpakking van de zending met de goederen niet beschadigd is.

5. Andere rechten en plichten van de partijen met betrekking tot het vervoer van goederen kunnen worden geregeld door de speciale leveringsvoorwaarden van de Verkoper, indien uitgegeven door de Verkoper.

6. De Verkoper heeft het recht om pas met de uitvoering van de bestelde dienst te beginnen nadat de prijs voor deze dienst aan de Verkoper is betaald.

 

VII. Aansprakelijkheid voor gebreken, garantie

1. De rechten en verplichtingen van de partijen met betrekking tot de aansprakelijkheid van de Verkoper voor gebreken, met inbegrip van de garantieaansprakelijkheid van de Verkoper, worden geregeld door de toepasselijke algemeen bindende wettelijke voorschriften, in het bijzonder door de relevante bepalingen van het Burgerlijk Wetboek. De Verkoper biedt 24 maanden (zegge: vierentwintig maanden) garantie op consumptiegoederen en 6 maanden (zegge: zes maanden) garantie op bestelde diensten.

2. De Verkoper is jegens de Koper aansprakelijk voor de conformiteit van het verkochte product of de geleverde dienst met het Contract, in het bijzonder voor het feit dat het product of de dienst vrij is van gebreken. Conformiteit met het Contract betekent dat het verkochte product van de kwaliteit is en de kenmerken heeft die in het Contract zijn overeengekomen, geschikt is voor het doel en voldoet aan de beschrijving die door de Verkoper, de fabrikant of zijn vertegenwoordiger is gegeven, voldoet aan de vereisten van wettelijke voorschriften en in de juiste hoeveelheid, omvang of gewicht is geleverd.

3. Indien de goederen of diensten niet in overeenstemming zijn met het Contract bij ontvangst door de Koper (hierna "Gebrek aan overeenstemming met het Contract"), heeft de Koper recht op levering van nieuwe goederen of levering van de ontbrekende goederen of nieuwe levering van de dienst zonder gebreken, opheffing van gebreken door reparatie van de goederen, een passende korting op de prijs, of op terugtrekking uit het Contract in overeenstemming met de voorwaarden vermeld in de Klachtenprocedure van de Verkoper (hierna de "Klachtenprocedure"), die hier kan worden ingezien. Bij kennisgeving van het gebrek aan de Verkoper of onmiddellijk na de kennisgeving, zal de Koper de Verkoper laten weten welk recht hij of zij heeft gekozen als rechtzetting. De Koper mag de gekozen optie niet wijzigen zonder toestemming van de Verkoper, behalve in gevallen waarin de Koper vroeg om reparatie van een defect en het defect onherstelbaar blijkt te zijn. Indien de Koper zijn of haar recht niet tijdig kiest, zal de Verkoper handelen in overeenstemming met de relevante bepalingen van de toepasselijke wetgeving.

4. Met uitzondering van bederfelijke of gebruikte goederen, is de Verkoper jegens de Koper aansprakelijk voor gebreken die optreden als Gebrek aan overeenstemming met het Contract na ontvangst van het goed in de garantieperiode (de garantie).

5. In het geval van Contract voor diensten, is de Verkoper aansprakelijk ten opzichte van de Koper voor gebreken die optreden als Gebrek aan overeenstemming met het Contract na de levering van de dienst in de garantieperiode (de garantie) op grond van de eerste paragraaf van artikel VII. van AV-C.

6. Het wordt niet beschouwd als een gebrek dat Gebrek aan Conformiteit veroorzaakt als de geleverde goederen of verleende dienst geen kenmerken, eigenschappen hebben of niet van de kwaliteit zijn dan het niveau of de omvang die uitdrukkelijk is vermeld.

7. De Verkoper is derhalve niet aansprakelijk voor, onder andere, de interoperabiliteit van de door de Verkoper geleverde gegevens met enige hardware of software van de Koper of derden, die niet uitdrukkelijk is vermeld bij de specifieke dienst. Indien records of gegevens van de Koper of derden verloren gaan of beschadigd raken als gevolg van een verkeerde, ongeoorloofde of ongeschikte procedure of gebruik van door de Verkoper verstrekte gegevens, met inbegrip van reverse engineering, is de Verkoper niet aansprakelijk voor schade of gevolgschade die hierdoor ontstaat.

8. De Koper zal alle rechten die voortvloeien uit de aansprakelijkheid van de Verkoper voor gebreken, met inbegrip van de garantieaansprakelijkheid van de Verkoper, uitoefenen in de winkel van de Verkoper in Pražská 145, 261 01 Příbram II. Een claim wordt geacht te zijn ingediend op het moment dat de Verkoper van de Koper de gereclameerde goederen of informatie over een defect van een geleverde dienst heeft ontvangen.

9. Andere rechten en plichten van de partijen met betrekking tot de aansprakelijkheid van de Verkoper voor gebreken worden in detail geregeld in het Klachtenreglement, hier beschikbaar.

 

VIII.  Overige rechten en verplichtingen van partijen

1. De Koper verkrijgt de eigendom van de goederen en wordt gerechtigd tot het gebruik van een dienst na volledige betaling van de prijs van de goederen of dienst. Tenzij anders bepaald door de toepasselijke wetgeving of bepaald in het Contract, heeft de Koper binnen de geleverde en naar behoren betaalde dienst recht op een niet-exclusief, territoriaal onbeperkt en niet-overdraagbaar recht om een deel van de dienst van een auteursrechtelijk beschermd werk te gebruiken, uitsluitend voor interne (persoonlijke) behoeften van de Koper en uitsluitend voor de periode en in de mate die voortvloeit uit het doel van het Contract.  Tenzij anders bepaald door de toepasselijke wetgeving, heeft de Koper in het bijzonder niet het recht om het werk te reproduceren, te vertalen, te bewerken, te wijzigen of op een andere manier te veranderen, te verspreiden, uit te lenen, te verhuren, tentoon te stellen of openbaar te maken, alsook om technische middelen voor de bescherming van rechten te omzeilen of reverse engineering van het werk uit te voeren. Er kan een speciaal Dienstencontract worden afgesloten om toestemming te verkrijgen om het werk uit te lenen, te verhuren, tentoon te stellen of openbaar te maken.

2. De Koper erkent dat de software en andere onderdelen die de e-Shop webinterface vormen (inclusief foto's van aangeboden goederen of afbeeldingen van geleverde diensten) auteursrechtelijk beschermd zijn. De Koper verbindt zich ertoe geen activiteiten uit te voeren die de Koper of derden in staat zouden kunnen stellen zonder toestemming inbreuk te maken op de software of andere onderdelen die de e-Shop webinterface vormen, of deze zonder toestemming te gebruiken.

3. Bij het gebruik van de E-shop webinterface mag de Koper geen mechanismen, software, processen of methoden gebruiken die de werking van de E-shop webinterface negatief kunnen beinvloeden. De E-shop webinterface mag alleen worden gebruikt in een mate die de rechten van andere klanten van de Verkoper niet beperkt en die in overeenstemming is met het gebruiksdoel.

4. Met betrekking tot de Koper is de Verkoper niet gebonden aan gedragscodes in de zin van Artikel 1826 (1) (e) van het Burgerlijk Wetboek. De Verkoper levert geen andere diensten na de verkoop van de goederen of de levering van de bestelde diensten, met uitzondering van de diensten die de Verkoper uitdrukkelijk vermeldt op zijn Website bij individuele goederen of diensten.

5. De Koper erkent dat de Verkoper niet aansprakelijk is voor fouten die voortvloeien uit inmenging van derden in de Website of uit het gebruik van de Website in strijd met het doel ervan.

 

IX. Bescherming van persoonsgegevens

1. De Verkoper voldoet aan al zijn verplichtingen met betrekking tot de bescherming van persoonsgegevens. Omwille van de duidelijkheid heeft de Verkoper een speciale Richtlijn voor de Bescherming van Persoonsgegevens uitgegeven, die de materie samenvat.

 

X. Het verzenden van commerciële berichten en cookies

Geannuleerd

 

XI. Levering

1.  Tenzij anders overeengekomen, wordt alle correspondentie met betrekking tot de respectieve Overeenkomst schriftelijk, per e-mail, persoonlijk of per aangetekende post door middel van een postbedrijf (naar keuze van de afzender) bij de andere partij afgeleverd. Correspondentie aan de Koper wordt afgeleverd op het e-mailadres dat is opgegeven in het Gebruikersaccount van de Koper.

 

XII. Slotbepalingen

1. Indien een relatie die ontstaat in verband met het gebruik van de Website of een rechtsbetrekking die door het Contract tot stand komt een internationaal (buitenlands) element bevat, dan komen de partijen overeen dat de relatie wordt beheerst door Tsjechisch recht. Dit doet geen afbreuk aan de rechten van de consument onder algemeen bindende wettelijke regels.

2. De Verkoper is gerechtigd om goederen te verkopen onder de handelslicentie en de activiteiten van de Verkoper zijn niet onderworpen aan enige andere toestemming. De Koper kan zich tot de Verkoper wenden met betrekking tot eventuele klachten. Indien de klacht van de Koper bij de Verkoper wordt afgewezen, zal het geschil worden beslecht door de bevoegde rechter (d.w.z. de rechtbank met materiële en territoriale bevoegdheid). Handelsinspecties worden uitgevoerd binnen de grenzen van hun bevoegdheden door het bevoegde Bureau voor Handelsvergunningen. De Koper kan zich ook wenden tot de Tsjechische Handelsinspectie.

3. De instantie voor de buitengerechtelijke beslechting (alternatieve geschillenbeslechting) van consumentengeschillen met betrekking tot de door de Verkoper aangeboden, verkochte, geleverde en bemiddelde producten en diensten is de Tsjechische Handelsinspectie, waarvan het internetadres is: www.coi.cz.

4. Indien een bepaling hiervan ongeldig of onwerkzaam is of wordt, zal deze worden vervangen door een bepaling waarvan de betekenis de ongeldige of onwerkzame bepaling zo dicht mogelijk benadert. De ongeldigheid of onwerkzaamheid van een bepaling heeft geen invloed op de geldigheid van andere bepalingen. Wijzigingen en aanpassingen van het Contract of de AV-C moeten schriftelijk worden doorgevoerd.

5. Het Contract, met inbegrip van de AV-C, wordt door de Verkoper in elektronische vorm gearchiveerd en is niet beschikbaar, behalve om te voldoen aan de verplichtingen van de Verkoper die zijn vastgelegd in de toepasselijke wetgeving. De Verkoper stelt de tekst op verzoek ter beschikking van de Koper.

6. De contractuele relatie tussen de Koper en de Verkoper wordt afgesloten voor de periode bepaald door de behoorlijke nakoming van de contracterende partijen onder het respectieve Contract. Tenzij de afgesloten Contracten of AV-C in bijzondere gevallen anders bepalen, hebben de contractpartijen niet het recht om het Contract op te zeggen voordat het naar behoren is nagekomen.

7. Contactgegevens van de Leverancier:

Adres voor levering: Canna b2b, Pražská 145, 261 01 Pribram II, Tsjechië
E-mailadres: contact@cannabizoo.com
Telefoon: +420 774 243 752

 

Deze Algemene Verkoopvoorwaarden voor Klanten treden in werking op 1 februari 2020.

 

 


Voorbeeldformulier voor herroeping van het contract in overeenstemming met de geldende wettelijke voorschriften:

Kennisgeving van herroeping van het contract

- Geadresseerde:

e-mailadres:

- Ik deel u mee dat ik het Contract betreffende de aankoop van deze goederen (*)/de levering van deze diensten (*) herroep.

- Datum bestelling (*)/ Leveringsdatum (*)

- Naam en achternaam Koper

- Adres van Koper

- Handtekening Koper (alleen als dit formulier op papier wordt verzonden)

- Datum

(*) Doorhalen wat niet van toepassing is of gegevens invullen.

Deskundig advies

Deskundig advies

Wij zijn specialisten op dit gebied en helpen je bij het kiezen van de meest geschikte producten voor jouw behoeften

Divers aanbod

Divers aanbod

Het grootste assortiment cannabisproducten op één plek